Pojištění vozidel 🚗💥 – Co dělat při nehodě a jak správně nahlásit? 📝

Nehoda na silnici: Jak správně postupovat? 🛑

Nehody na silnicích jsou bohužel běžnou součástí života řidičů. Když k nim dojde, je důležité zůstat klidný a postupovat správně, aby vše proběhlo hladce. Tady jsou kroky, které je dobré dodržet:

            1.         Zastavte vozidlo a zajistěte místo nehody. 🛑 Zapněte výstražná světla a umístěte výstražný trojúhelník, aby ostatní řidiči věděli, že je něco v nepořádku.

            2.         Zjistěte stav všech zúčastněných osob. 👩‍⚕️👨‍⚕️ Pokud je někdo zraněn, okamžitě volejte záchrannou službu na číslo 155 🚑 nebo 112.

            3.         Fotografujte a dokumentujte situaci. 📸 Udělejte fotky poškození na vozidlech i celé situace. Zaznamenejte si registrační značky a informace o druhém účastníkovi nehody (jméno, telefonní číslo, pojišťovna atd.).

            4.         Pokud je to nutné, volejte policii. 🚔 Policii je třeba volat, pokud dojde ke zranění, větším škodám nebo sporům mezi účastníky nehody. Vždy je lepší konzultovat tuto situaci.

            5.         Vyplňte záznam o dopravní nehodě. 📝 Jedná se o formulář, který byste měli mít ve svém vozidle. Spolu s druhým řidičem vyplňte všechny podrobnosti nehody, včetně viníka (pokud je jasné, kdo to byl).

Jak správně nahlásit nehodu? 🏢

Po nehodě je důležité co nejdříve informovat svoji pojišťovnu, aby se mohla začít řešit náhrada škody. Zde je postup, jak to udělat správně:

            1.         Nahlaste nehodu online nebo telefonicky. ☎️📱 Každá pojišťovna má své kontaktní kanály, často je možné nehodu nahlásit online prostřednictvím formulářů.

            2.         Dodejte veškeré potřebné dokumenty. 📄 Budete potřebovat formulář záznamu o nehodě, fotografie a případné svědecké výpovědi. Pokud byla na místě policie, přiložte i jejich protokol.

            3.         Spolupracujte s likvidátorem škody. 👷‍♂️👷‍♀️ Pojišťovna vám přidělí likvidátora, který vás provede celým procesem řešení škody. Komunikujte s ním a poskytněte mu všechny potřebné informace.

Příklad dobrého a špatného nahlášení 👇

Správné nahlášení:

Tomáš měl drobnou kolizi na parkovišti. Ihned po nehodě nafotil škodu na obou autech a vyplnil záznam o dopravní nehodě. Neztrácel čas a během 6 hodin po události odeslal vše pojišťovně přes jejich online portál. 📱

Pojišťovna ho kontaktovala během 48 hodin a do 10 dnů mu na účet přišlo plné odškodnění ve výši 50 000 Kč. Celý proces proběhl hladce, protože měl vše připravené a podané včas. 👍

Špatné nahlášení:

Lucie měla podobnou nehodu, ale na nahlášení čekala 2 týdny, protože si myslela, že to není nic vážného. Když konečně kontaktovala pojišťovnu, neměla žádné fotografie z místa nehody, a navíc už se jí nepodařilo dohledat druhého řidiče. 🕓

Pojišťovna musela škodu více prověřovat a nakonec Lucii vyplatila jen 30 000 Kč, protože část poškození nebyla dostatečně doložená a její podání bylo zpožděné. 👎

Shrnutí 📝

            •          Zůstaňte klidní a vše dokumentujte. 📸📝

            •          Nehodu nahlaste co nejdříve.

            •          Dodejte veškeré potřebné informace. 📑

Takto předejdete zbytečným průtahům a vše vyřešíte co nejrychleji! 🕒